דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצויים פטורים ממס- מהם? 

מאת    [ 05/04/2012 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3053 פעמים ]

כפי שרובכם יודעים, אם פוטרתם ממקום עבודתכם לאחר יותר משנת עבודה, מגיעים לכם פיצויים, לרוב פטורים ממס. פיצויים אלה מורכבים משכר של חודש עבודה על כל שנה בה עבדתם במקום העבודה, כלומר, אם עבדתם במקום עבודתכם במשך 5 שנים והרווחתם שכר חודשי בגובה של 9000 שקלים חדשים, הפיצויים המגיעים לכם הם 45,000 שקלים חדשים (5 שנים כפול 9000 שקלים חדשים). אז איך אתם יודעים אם פיצוייכם פטורים ממס? ובכן, חשוב מאוד לשכור מומחה ליעוץ מס במקרה ואינכם בטוחים וחושבים שנגרם לכם עוול במיסוי. על פי רוב, מענקי פרישה ופיצויים המוענקים לשכיר שפרש מרצונו או שפיטרו אותו הם פיצויים פטורים ממס על פי פקודת מס הכנסה. 

הפיצויים ומענקי הפרישה פטורים ממס מסיבה מסוימת. מטרת פטירת הפיצויים ממס מבוססת על מחשבה כלכלית חברתית. על פי מחשב הזו, הפיצויים והמענקים המוענקים לפורש או למפוטר משמשים לאותו בן אדם להחזיק את עצמו ומשפחתו בזמן שהוא מחפש עבודה אחרת או בזמן שהוא מתבסס בעבודתו החדשה, שיכול להיות ששכרה ההתחלתי נמוך יחסית. אבל, אנשים רבים אינם יודעים שחלק מהפיצויים והמענקים אכן פטורים ממס, וחלקם האחר מחוייב במס, ועל פי בית המשפט פיצויים ומענקים אינם מהווים משכורת חודשית, ולכן אינם מחוייבים בביטוח בריאות ודמי הביטוח הלאומי. 

אבל, לא כל הפיצויים והמענקים הם פטורים ממס. נכון שלרובנו זה לא יהיה רלוונטי מפאת המשכורות הממוצעות בשוק הישראלי כיום, אבל רצוי לדעת שמשכורת חודשית שעוברת את סכום ה11,950 ש"ח (עדכני ל2012) , היתרה תהיה מחוייבת במס. כלומר, אם הרווחתם בעבודתכם 15,950 בחודש, מתוך הפיצויים השנתיים 4000 שח לכל שנת עבודה יהיו מחוייבים במס. אבל, מומלץ לדעת, שאתם יכולים לפרוס פריסת מס לתקופה המוגבלת ל6 שנים על מנת להקל ולהקטין את נטל המס ולפרוש אותו לסוג של תשלומים. 

קיימת עוד אפשרות בעזרתה תוכלו לשמור על כספי הפיצויים שלכם, והיא השארת הכספים בקופות הגמל לקצבה אם אכן אתם מבוטחים בחברת ביטוח. במידה ובחרתם באופציה של להשאיר את כספכם בקופות הגמל לא תוכלו להשתמש בהם עד פרישתכם לפנסיה, אבל בגיל הפרישה פיצויים אלה יהיו פטורים ממס. חשוב לציין שחלק מחברות הביטוח מרשות לשבור את קופת הגמל אבל אז תהיו מחוייבים בקנס על פתיחת הקופה לפני הזמן עליו התחייבתם. לכן, אם אינכם צריכים את כספי הפיצויים כרגע, מומלץ להשאיר אותם בקופות הגמל על מנת לא לשלם עליהם מיסים ועל מנת לקבל עליהם ריבית גבוהה יותר בעת פתיחת קופת הגמל. 

כמובן שאם אינכם בטוחים במשהו, מומלץ לפנות ליעוץ מס מקצועי. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב